Dagens I-landsproblem Spring 2009 (Gästblogg)

Tja alla coola dudes!

Jag har blivit beordrad att gästblogga här så jag tänkte bara dela med mig lite av olika tankar etc.

För att inte all text ska få er att tappa intresset kommer jag sporadiskt att fylla ut detta med slumpmässiga bilder i samma stuk som ni sett tidigare här på bloggen.




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja det har ju inte ha undgått NÅGON att vädret äntligen styrt upp sig! Den närliggande stjärnan vi i folkmun kallar Solen verkar ha tagit sig lite närmare this planet och visar sig ovanligt mycket mellan molnen. Lustigt nog inträffade detta lagom till 1:a April HAHAHA!
(var det bara jag som antog att det var ett dåligt skämt och därför förväntade mig snöstorm dagen därpå?)

Detta leder ju som bekant till att vi svenskar ger oss ut på promenader, tar en glass utomhus, träffar vänner och faktiskt pratar (!) med folk.......detta alltså efter ungefär 6 månaders total isolering! Detta är ren fakta.

Något som också är ren fakta är att vårat vanligaste samtalsämne i alla kategorier är just vädret. De spelar ingen roll om det är lilla Lisa 5 år eller gubben Gottfrid 85 år som för en konversation...vädret smyger sig in förr eller senare! Detta för oss steget närmare till vad som faktiskt är dagens största I-landsproblem just nu:

# Människor som klagar på att det är för varmt...(tystnad).....(suck)....................(djupt andetag)....

Jag blir så upprörd av det här att jag knappt finner ord...men ska försöka hamra ner lite ändå!

För de första kan man tro att detta även kan räknas som ett U-landsproblem, men serni så äre inte! Av någon underlig anledning så befinner sig dom flesta u-länderna på varma breddgrader vilket gör att det nästan är varmt hela tiden, vilket ger dom godkännande att klaga över just värmen!



Så vad försegår igentligen i huvudet på dessa svenska homo sapiens som yttrar dessa ord?

Vi bor i ett land som har lika många soltimmar som Linda Rosing har hjärnceller och som har en årlig medeltemperatur som ett kallt kylskåp i en jordkällare!

Svaret på frågan här ovan blir alltså:

Inte ett jävla smack!

Är det inte värt de med lite sporadiska svettingar för att sprida lite värme i våra djupfrysta hjärtan? Jo det är det, säger många....tills dom där jävla pollenalergikerna kommer med sina snoriga näso, kliande ögon o börjar klaga!



-Ooooh gnu va gnobbigt att grnäset bnörjar växa igen o bli grönt.....AATCHOOO! (Snörvl) Jag hatar våren (host)!

Jag vet att 20 % av alla tonåringar och vuxna erfarar detta under vår och sommar så om ni känner er förolämpade av följande text så märk ett kuvertet "I DONT GIVE A SHIT" och posta det till:

Ryckmigipungenvägen 666
98765
BASTUTRÄSK
SWEDEN

Så åter till ämnet.

Forskare påstår att pollenalergi är ärftligt vilket jag finner smått roande. De betyder att det finns en gen som kraftfullt sänker chanserna för överlevnad hos människor som befinner sig ute i de gröna. Hur lyckades dom snubbarna överleva stenåldern då de inte fanns några betongklädda storstäder o gömma sig i?!

- Akta Börje de kommer en sabeltandad tiger springandes bakom dig!
- Va?! Jag ser inget för jag måste klia mina ögon hela tiden för jag är alergisk mot pollen (snörvl) .......

- Hurru Wang Shong stå inte där snyt dig, vi har jävligt mycket kvar på den här muren o bygga!
- Amen jag blir faktiskt trött, får huvudvärk och nedsatt arbetsförmåga av o hålla på här ute i gräset!

Om alla vuxna slutade klä sina små knottar i kläder söndertvättade av kemikaliepumpade tvättmedel så kanske vi slipper alla dessa gnällspikar i framtiden!

Detta var allt för mig, om ni tyckte detta gästbloggsinlägg var typ 3 ggr så roande än vad som vanligtvis står här ;) så checka några andra I-landsproblem på


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0